مشاور تغذیه برای بدنسازی

مشاور تغذیه برای بدنسازی

مشاور تغذیه برای بدنسازی باید رژیم غذایی را با در نظر گرفتن سوابق پزشکی ، ذائقه ، حساسیتها و استایل هر فرد ، برنامه غذایی منحصر به فرد بنوسید اما او قبل دادن هر گونه رژیمی باید در ابتدا برخی اقدامات را انجام دهد.

مشاور تغذیه برای بدنسازی

آنالیز بدن توسط مشاور تغذیه برای بدنسازی

مشاور تغذیه برای بدنسازی در ابتدا به اندازه گیری میزان چربی ، پروتئین و آب بدن می پردارزد سپس با اندازه گیری  توده عضلانی هر کدام از اندامها میزان کالری مورد نیاز روزانه  بدن در حال استراحت محاسبه می کند و با دادن ترکیبات بدنی ایده آل برای هر رشته ورزشی خاص راهنمای تنظیم برنامه تغذیه ورزشی جهت افراد عادی و ورزشکاران حرفه ای می پردازد

 

 

برنامه غذایی مناسب توسط مشاور تغذیه برای بدنسازی

یکی از مهمترین نکاتی که مشاور تغذیه برای بدنسازی باید در نظر بگیرد سلامتی یک ورزشکار و همچنین برنامه غذایی مناسی برای ورزشکار است. زیرا تغذیه مناسب اثرات مهمی در کارآیی ورزشکار دارد.

مشاور تغذیه برای بدنسازی نیاز بدن انسان را به مایعات و انرژی که از راه تغذیه تامین می شود را براساس سن، جثه، وضعیت بدنی و نوع ورزشی که انجام می دهد در نظر می گیرد.

مشاور تغذیه برای بدنسازی انرژی مورد نیاز برای فعالیت ورزشی برای ورزشکار را باید از کربوهیدرات، چربی و پروتئین بدست آورد.

 

مشاور تغذیه برای بدنسازی چه غذایی به شما توصیه می کند

رژیم ورزشی بخشی حیاتی از بدنسازی است. خوردن غذاهای صحیح مناسب با عضلات شما و نوع ورزشی که شما انجام می دهید بسیار مهم است بر عکس، مصرف کردن غذاهای نامناسب یا مصرف نکردن میزان کافی از آنها باعث می‌شود به نتیجه دلخواه نرسید.

غذاهای مناسبی که باید مصرف کنید

مشاور تغذیه برای بدنسازی معمولا مواد غذایی زیر را برای شما در نظر می گیرد تا شما انرژی لازم را کسب کنید.به این نکته توجه کنید غذاهایی که می‌خورید در دوره افزایش حجم و چربی سوزی تفاوتی با هم ندارندو تنها مقادیر آنها با همدیگر فرق دارد.

غذاهایی که مشاور تغذیه برای بدنسازی شما توصیه می کند عبارتند از:

گوشت، مرغ و ماهی: گوشت چرخ کرده، گوشت راسته، گوشت گاو، سینه مرغ، ماهی سالمون،

 

مشاور تغذیه برای بدنسازی و برنامه غذایی

 

لبنیات: شامل ماست، شیر و پنیر کم چرب

غلات: غلات صبحانه، کراکر، پاپ کرن و برنج

میوه جات : پرتقال، سیب، موز، انگور، گلابی، هلو

سبزیجات دارای  نشاسته‌: سیب زمینی، ذرت،

انواع سبزیجات: بروکلی، اسفناج، سبزیجات برگ پهن سالادی، گوجه، لوبیا سبز

تخمه‌ها و آجیلها: بادام، گردو، تخمه آفتابگردان، چیا و تخم کتان

 

غذاهایی که مشاور تغذیه برای بدنسازی محدود می کند

درعین حال که یک ورزشکار باید انواع متنوعی از غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجاند مشاور تغذیه برای بدنسازی بعضی از مواد را برای شما محدود می کند برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

مصرف الکل: زیرا مصرف الکل اثر منفی برروی قابلیت عضله سازی و از دست دادن چربی ها می‌گذارد بخصوص اگرمصرف آن زیاد باشد.

 

مواد قندی:  استفاده از مواد قندی از دسته مواد غذایی است که مشاور تغذیه برای بدنسازی آن را محدود می کند این مواد قندی زیادی کالری دارند اما مواد مغذی آنها کم است. غذاهای سرشار از قند مانند کلوچه، دونات، خامه، کیک و نوشیدنیهای شیرین از جمله نوشیدنیهای گازدار و نوشیدنیهای ورزشی مواد قندی بالا دارد.

 

غذاهای سرخ کردنی: این غذاها موجب التهاب در بدن می شود و وقتی که زیاد مصرف شود ابتلا به بیماری را زیاد می‌کند مثل سیب زمینی سرخ شده، پیاز سوخاری، مرغ سوخاری

 

 

مشاورتغذیه برای بدنسازی و مکملهای بدنسازی

بیشتر بدنسازان و ورزشکاران  از مکملهای غذایی استفاده می‌کنند، بعضی ازاین مکمل ها مفید هستند در حالی که برخی از آنها نه تنها برای فرد مفید نیست بلکه برای فرد مضر است.

در اینجا برخی از مکملهایی که مشاور تغذیه برای بدنسازی پیشنهاد داده شامل :

استفاده از پروتئین : مصرف این پودر پروتئین روشی مناسب برای افزایش مصرف پروتئین است.

استفاده از کراتین: کراتین انرژی لازم برای عضلات شما را تامین می‌کند برندهای زیادی برای کراتین وجود دارد اما توجه داشته باشید که کراتین مونوهیدرات از همه برای شما موثرتر است.

کافئین : کافئین خستگی شما را کاهش می‌دهد اما همان گونه که می دانید این ماده بیش از مکملهای ورزشی در قهوه یا چای وجود دارد.

صفحه اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *